طوبی و ویل

طوبی و ویل

بسم الله الرحمن الرحیم

در تفسیر فرات با استناد از محمد بن احمد روایت شده است: امام على (ع)فرمودند:

روزى رسول خدا به من فرمودند: اى على! به راستى که جبرئیل (ع)نزد من آمد و به

من خبر داد که امتم بعد از من به تو خیانت و اهانت خواهند کرد،پس بر آن ها «ویل »

باد و آن را سه بار تکرار کرد.

به ایشان عرض کردم: معناى ویل چیست؟

ایشان فرمودند ویل، سرزمینى است در جهنم که جایگاه دشمنان تو و کسانى است که

با خاندان تو جنگ مى کنند و کسانى که در بیعت کردن با تو خیانت مى کنند.

سپس فرمودند: و «طوبی»براى دوست داران تو و دوست داران اهل بیت(ع)است

و آن را سه بار تکرار فرمودند.

عرض کردم پدر و مادرم به فدایت! طوبى چیست؟

ایشان فرمودند: «طوبی»درختى است در بهشت که تنه و ریشه آن در اتاق تو است و

هیچ مکانی در بهشت نیست مگر اینکه ساقه اى از آن درخت در آن وجود دارد و

هرکس بخواهد چیزى تناول کند به امر خداوند، شاخه آن درخت آن قدر پایین مى

آید تا وقتى که در دست او قرار گیرد و در آن درخت از هر نوع میوه و غذا و جامه و... وجود دارد.

همان ،ج1،ص87




:: برچسب‌ها: طوبی , ویل , طوبی و ویل , امام علی , حضرت محمد , ظهور , مهدویت , منتظران ظهور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : شنبه 6 تير 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: